Részeg tengerész

Friss topikok

Címkék

Archívum

...magasan száll

2012.09.20. 14:11 Pecek_2SD

...és a folytatás

Az első nap valami elképesztően szarul indult, zsinórban 4 vesztes trade, nézek wtf, mit bénázok(nem nagy összegekről volt szó, sem számla arányosan, sem amúgy, ilyen 2-800ft, de mégis csak veszteség, az meg sosem jó.) Utána meg megtörtént a csoda, fél órán belül sikerült elkapni 2 nagyobb trendet is, és gyakorlatilag megvolt az egész hétre tervezett haszon.. Aznapra elég is volt, volt nagy örömködés. 

Másnap önhibámon kívül túl későn ébredtem(eurusd vel kereskedek elsősorban, ezt figyelem, ezt ismerem, kössön bele akinek jól esik), mint az köztudott, általában délelőtt 9 és délután 5 között vannak ezen a páron a legnagyobb mozgások általában(kivételek nyilván mindig vannak, de a bejelentések általában ilyenkor jönnek.) Délután 2 kor keltem, anyáztam is rendesen, hogy lemaradtam a jó kis délelőtti epilepsziás rohamokat idéző rángatózásról. Gondoltam nem baj, majd délután. Késő délutánig megint csak jól mentek a dolgok, a tervezett 2.5% os növekedés helyett sikerült 7% ot elérni, aztán olvasgatva a híreket felfigyeltem rá, hogy hamarosan lesz valami nagy dolog, úgyhogy érdemes lenne még maradni(korábban megfigyeltem magamon, hogy késő délután valamiért képtelen vagyok jól látni a dolgokat, délelőtt meg rendszerint baromira jól megy, csak ugye ez egy különleges alkalom, nem sokszor van ilyen egy évben, és fél óra-óra alatt lehet annyit keresni ezeken a hullámokon, mint máskor több nap alatt.) Na, itt én elbasztam a dolgokat az elején. Valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag 100 pipes emelkedés után csökkenést vártam, nem is voltam rest ezt pofátlanul magas pozíciókkal kimutatni a piacnak - aztán jött a pofára esés, emelkedik még az egekbe! Oké, az aznapi haszon úgy ahogy van ugrott, és itt követtem el az igazi hibát, bepánikoltam, és vissza akartam szerezni. Ott volt egy ötletem, miszerint nyitok egy longot(ez volt 1.2870 körül - annak, aki nem figyeli a változásokat: per pillanat 1.3100 felett van, ergo most matt részeg lennék a boldogságtól, ha így teszek) Ezt hanyagoltam, mert abban a helyzetben baromságnak tűnt, a long önmagában még nem feltétlen, de hogy akkorát emelkedjen, hogy vissza tudjam szedni az akkor 7.5% os veszteségemet, azt nem gondoltam volna. Aztán a másik hatalmas hibám, egyszerre akartam visszaszedni a leadott többletet a számlámra. Zsinórban 5 olyan pozícióm is volt, amelyiket ugyan csak pár pipes haszonnal, de haszonnal zárhattam volna(nem lettem volna ennyivel még kint a vízből, DE a tervezett napi nyereségem is meglett volna, és ugye, nem bukok még többet, ami nyilván sokkal fontosabb szempont.) 

Miután már majdnem annyira zsugorodott a tőkém, mint amennyivel kezdtem, próbáltam hanyagolni a dolgokat, elvégre idegesen nem lehet kereskedni, mindenképp teljesen neutrális lelki állapotban kell lenni hozzá, különben az ember hülyeséget hülyeségre halmoz. De nem tudtam elaludni. Folyton az járt a fejemben, hogy mennyit buktam, és hogy elúszott csaknem az egész két napnyi, nem csekély keresetem. Itt volt a következő hiba.:) Fáradtan, és idegesen, visszaültem. Mivel egy ideje már esett, úgy gondoltam, hogy most érkezett el az a csökkenés, amit jó pár órával korábbra jósoltam, így nyitottam egy szép nagy shortot. Ezzel is ugyanaz volt a helyzet, mint a korábbiakkal, egy ideig pluszban volt(nem is kevésben), talán egy órán keresztül is(nem folyamatos csökkenésről beszélek persze), aztán reggel 4 körül megindult felfelé, de nem túl határozottan, itt még úgy gondoltam, hogy nem feltétlenül lesz belőle baj.. Fél 6 ra kiütötte a stopomat a picsába.:) Akkor, csak hogy véletlenül se csináljak több baromságot, és hogy végre valahára el tudjak aludni, rácuppantam egy üveg jóféle whiskyre - megtette a maga hatását.

Megint későn keltem, megint lemaradtam néhány dologról, de akkor ez annyira nem zavart.. Leültem, szépen, okosan, hogy na, akkor visszaszedjük az egészet. Itt is voltak ballépések, de összességében azért egy egész korrekt nap volt - estig.:) 1.3166 ig ment fel, ha emlékezetem nem csal, itt nyitottam egy longot. Perceken belül nekiállt zuhanni mint egy kő, és meg sem állt egészen 1.3100 ig. Persze volt annyi eszem,hogy korábban kiszálljak, de így is tekintélyes méretű volt a kudarc. Utána még volt néhány kisebb csapkolódás, hol jó, hol rossz irányba, de az előbb említett long negatív hatását nem sikerült ellensúlyozni. 

Végeredmény: az alaptőkém 30% al megcsappant. Tanulság: ha úgy van, akkor le kell nyelni a veszteséget, ha így tettem volna, akkor nem -30% ban lennék az indulóhoz képest, hanem kb +12 ben. A jövő hét izgalmas lesz, egyrészt mert valamilyen földöntúli okból kifolyólag azt hittem, hogy pénteken 11 ig van kereskedés 10 helyett, és nyitva maradt egy usdjpy longom(nem nagy para, kis összeg, és vélhetőleg tartja az emelkedést, de ha nem, akkor sem lesz nagy érvágás), másrészt meg ugye kérdés, hogy sikerül-e visszajutni oda, ahol tegnap kora este\késő délután voltam. Persze most kis lépésekben, az egész hetet rászánom a dologra, elvégre nem sietek sehova - és remélhetőleg most már sikerült is a fejembe vésnem ezt a dolgot, demón rengetegszer voltam már ilyen helyzetben, fel is jegyeztem, hogy mit nem szabad csinálni, aztán élesben az első ilyen alkalommal sikerült elkövetnem 1:1 ugyanazokat a hibákat.:)

komment

süti beállítások módosítása